Een stukje geschiedenis…
In 1951 werd Mavotrans opgericht als “De Hollandse Maatschappij voor transitohandel”. Het bedrijf werd groot in de doorvoerhandel, maar na verloop van jaren ging Mavotrans zich richten op de verkoop en advisering van producten voor de bouwbranche. In 2004 werd Mavotrans onderdeel van CRH plc en de PLAKA Group, waardoor Mavotrans verder ging onder de naam PLAKA Nederland.

… maar wat nu?
Vanaf 2018 zet Mavotrans zich opnieuw op de kaart. Het bedrijf keert terug naar hun roots: niet langer onder de vleugels van PLAKA Nederland, maar weer als een onafhankelijke organisatie! Deze terugkeer naar het “oude vertrouwde” Mavotrans moet natuurlijk zichtbaar zijn voor klanten en leveranciers, maar Mavotrans wist niet goed hoe zij dit moesten aanpakken. Om deze reden kwam Mavotrans bij ons met de vraag of wij hen hier bij konden helpen. En natuurlijk konden wij dat!

De opdracht
Mavotrans wilde graag de bedrijfsuitstraling moderniseren, maar tegelijkertijd de bestaande bedrijfsidentiteit van PLAKA Nederland niet volledig uit het oog verliezen. Mavotrans moet natuurlijk wel herkenbaar blijven voor hun klanten en leveranciers. Voor ons dus de uitdaging om de bestaande huisstijl elementen op te frissen, maar de basis te behouden… Interessant!


In samenwerking en overleg met Mavotrans hebben wij verschillende huisstijlelementen vormgegeven. Zo hebben wij de naamswijziging doorgevoerd, een nieuw logo ontwikkeld, visitekaartjes, briefpapier, enveloppen en een catalogus ontworpen en gedrukt. Tot slot hebben we de nieuwe huisstijlelementen doorgevoerd op de website van Mavotrans, door middel van het nieuwe logo, banners en pictogrammen. Benieuwd hoe dat eruit ziet? Klik hier om hun vernieuwde website te bekijken!


Donderdag 7 februari 2019 heeft Mavotrans hun nieuwe huisstijl gepresenteerd op de Bouwbeurs in Utrecht en uiteraard waren wij hierbij! Het was erg leuk om te zien hoe de vernieuwde huisstijl op de beurs tot zijn recht kwam en we zijn trots op het resultaat. 😊