Wij zijn content!

Door 26 januari 2015 februari 2nd, 2015 Marketing

Na de zomervakantie van 2014 was het dan eindelijk zover, mijn allereerste stagedag bij Vindingrijck en het begin van mijn bachelor onderzoek. Met het onderzoek wilde ik er niet alleen voor zorgen dat ik een leuk en goed onderzoek zou uitvoeren, maar ik vond het ook belangrijk dat ik Vindingrijck hiermee verder zou helpen. Content marketing werd het onderwerp van mijn onderzoek, maar tot september had ik nog nooit van content marketing gehoord…

Nu, na vijf maanden hard gewerkt te hebben om een mooi onderzoek af te ronden, heb ik allerlei kennis mogen opdoen over voornamelijk content marketing. Het is bijzonder om te zien hoe sommige bedrijven het kunnen klaarspelen om zo ontzettend veel fans en ambassadeurs te krijgen, zonder dat zij hun merk of product ook maar enigszins promoten. Een aantal jaar geleden zou niemand hebben gedacht dat dit zou werken. Je verkoopt toch immers een product of dienst? Om Cor Hospes te citeren: “Content marketing is het maken van passievolle verhalen die het waard zijn om te delen. Met als doel meer klanten te bereiken en te bewegen, en bestaande klantenrelaties te verdiepen en versterken.” Het gaat er tegenwoordig niet meer om of jij jouw product of dienst zo vaak mogelijk en zo goed mogelijk laat zien. Als jij iets creëert wat jouw doelgroep aanspreekt en dit in verband kan worden gebracht met jouw product, dienst of merk, zal jouw reputatie beter worden en zullen mensen eerder bij jou komen voor aankopen. Het lijkt simpel, maar hoe creëer je dan succesvolle content?

Tijdens een kennissessie over content marketing hebben wij onze kennis hierover met jullie mogen delen, want het zou voor mij niet alleen blijven bij het uitvoeren van een onderzoek. Pieter had me er al op voorbereid dat ik een kennissessie zou gaan organiseren. Alleen bij het idee kreeg ik al de zenuwen, want presenteren voor een groep mensen is en blijft spannend. Vorige week, 22 januari 2015, brak de dag van de kennissessie aan. Iets waar we de afgelopen maanden naartoe hebben geleefd en uiteindelijk was ik blij dat het zover was. Bij mijn presentatie op school was ik gek genoeg vele malen zenuwachtiger dan voor de kennissessie en na de presentatie was ik dan ook erg tevreden. De informatie leek het publiek aan te spreken en daarmee was ons doel bereikt.

De kennissessie is voor Vindingrijck de eerste stap geweest voor hun eigen content marketing, want hiermee hebben ze laten zien dat zij kennis hebben van het fenomeen en een expert kunnen worden op het gebied van content marketing. Ze hebben het goede voorbeeld gegeven door het publiek te voorzien van relevante informatie, die niet alleen informatief maar hopelijk ook inspirerend is geweest. Ze hebben mij in ieder geval wel kunnen inspireren en ik hoop jullie ook. Vindingrijck, heel veel succes gewenst en bedankt voor alles!

Download het onderzoeksrapport
Loret Nijmeijer

Over Loret Nijmeijer

Stagiair Communicatie. Biedt ondersteuning op het gebied van Marketing en Communicatie.

Laat een reactie achter