Content bepaalt de mate van je succes

Door 28 januari 2019 februari 14th, 2019 Internet, Marketing, Social media, Strategie

Wij van Vindingrijck zijn een groot voorstander van “content first” in alles wat we doen. Voor onszelf schiet het er wel eens bij in, maar voor onze klanten halen wij alles uit de kast. Content is een ruim begrip, waar je echt wel even over na moet denken voor je eraan begint.

BEN CONTENT, WORD CONTENT, BLIJF CONTENT

Content Marketing is het creëren van boodschappen in tekst en beeld. Hiermee kan je verschillende doelen proberen te behalen. Zo kan je een boodschap creëren om je product of dienst onder de aandacht te brengen, om klanten te werven of om je naamsbekendheid te vergroten. Om deze doelen te behalen moet je met regelmaat waardevolle content publiceren, zowel offline als online. Maar hoe doe je dat precies?! In deze blog geven je graag het antwoord. Je mag ons later bedanken 😉

EVEN TERUG NAAR DE BASIS…

Wat is content
volgens de van Dale?

con·tent

(bijvoegelijk naamwoord)
1
tevreden

Maar ook:

content

(zelfstandig naamwoord)
1 capaciteit, volume, omvang, inhoud(smaat)
2 inhoud, onderwerp
3 (meervoud: contents), inhoud(sopgave) (van boek): table of contents, inhoudsopgave

En volgens ons:

(Vindingrijcke) content


pakkende inhoud van een (visuele of tekstuele) boodschap/communicatie-uiting die op een relevante en aantrekkelijke wijze waardevolle informatie verstrekt

PLUK DE VRUCHTEN

Het lijkt best simpel. Zorg dat je doelgroep con·tent is met je (Vindingrijcke) content. Maar wat is (Vindingrijcke) content precies en waar moet het aan voldoen? Hoe ga je te werk? En wat levert het je op? Het kan soms een best ingewikkeld proces zijn. Vele bedrijven laten daarom hun Content Marketing over aan een Content Marketeer. Hij/zij zorgt ervoor dat tekst en beeld op een creatieve en effectieve manier worden samengevoegd tot waardevolle boodschappen. Hiervoor kan gebruik gemaakt worden van bewegend of stilstaand beeld, van gesproken of geschreven tekst en van combinaties hiertussen. Met een behoorlijke dosis creativiteit, durf, schrijftalent en kennis van marketingtechnieken kan een Content Marketeer ervoor zorgen dat de juiste doelgroep wordt bereikt en dat gestelde doelstellingen worden behaald.

“Klinkt goed”, horen we je denken! Wil jij nou voor jouw bedrijf ook succesvol zijn met Content Marketing, maar ben je niet zeker over hoe dit (zelf) aan te pakken? Vindingrijck helpt bedrijven en organisaties met het opzetten van een content strategie, het creëren van creatieve en relevante content, het plannen van de content middels een contentkalender en tenslotte de content promotie.
Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!

Mocht je eerst liever nog wat meer te weten komen over hoe Content Marketing precies in zijn werk gaat, lees dan vooral nog even verder…

EERST DENKEN, DAN DOEN

Content Marketing begint met het vaststellen van een bepaald doel. Wat wil je bereiken met het zenden van een boodschap? Wil je mensen informeren, amuseren of inspireren? Vervolgens moet vastgesteld worden welke doelgroep bereikt moet worden met de boodschap. Wie zijn deze mensen en wat vinden zij belangrijk? Waar bevinden zij zich en wat wekt hun interesse? Na het vaststellen van het doel en de doelgroep, gaat de Content Marketeer over op nadenken. Welke middelen en welke elementen kunnen het beste gebruikt worden om dit doel te behalen bij deze doelgroep? Tegenwoordig zijn er tal van opties mogelijk, zowel offline als online. Het kan een hele uitdaging zijn om hier de juiste keuzes in te maken, maar een goede Content Marketeer kan dat!

INLEVINGSVERMOGEN EN CREATIVITEIT: DE NUMMER 1 SKILLS VAN DE CONTENT MARKETEER

Een goede Content Marketeer weet uit alle mogelijke kanalen en middelen de juiste samenstelling te kiezen. Met een talent voor schrijven, gevoel voor beeld en de vaardigheid om al deze elementen samen te voegen tot één geheel, zorgt de Content Marketeer voor creatieve en boeiende boodschappen. Het gaat er daarbij om dat de boodschap een gevoel lospeutert bij de doelgroep. Want zeg nou zelf, hoeveel marketing-boodschappen krijg je wel niet op een dag voor je neus en hoeveel lees jij er daarvan echt?! Aangezien we tegenwoordig allemaal overspoeld worden door allerlei reclame-uitingen, is het belangrijk dat de aandacht en interesse van de doelgroep gewekt en vastgehouden wordt. Een goede Content Marketeer heeft hier een instinct voor en weet mensen te boeien, maar is ook realistisch en controleert achteraf of zijn/haar werkwijze effectief was of niet.

CREATIEVE, BOEIENDE BOODSCHAPPEN

Door de juiste samenstelling van (bewegend of stilstaand) beeld en (geschreven of gesproken) tekst weet de Content Marketeer de doelgroep te raken. Hiervoor kan hij/zij gebruik maken van verschillende kanalen, zoals bijvoorbeeld een website, e-mail, sociale media (o.a. YouTube, Instagram, Facebook en Linkedin), Adwords of printmedia. Via deze kanalen kunnen tal van marketinguitingen worden verspreid, zoals bijvoorbeeld (digitale) nieuwsbrieven, advertenties, video’s, infographics, brochures, flyers, posters of mailingen. De Content Marketeer weet de juiste keuzes te maken tussen al deze verschillende opties. Misschien niet direct de eerste keer, iedereen maakt wel eens fouten! Maar door middel van uitproberen en evalueren komt de content marketeer erachter hoe hij/zij de juiste doelgroep op het juiste moment bereikt, met de juiste boodschap.

CONTENTMARKETING UITBESTEDEN?

Wil je voor jouw bedrijf ook succesvol zijn met contentmarketing maar ben je niet zeker over hoe dit (zelf) aan te pakken? Vindingrijck helpt bedrijven en organisaties met het opzetten van een content strategie, het creëren van goede en relevante content, het plannen van de content middels een contentkalender en tenslotte de content promotie.

Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!

VACATURE

BEN JIJ DE SUPERHELD DIE WIJ ZOEKEN?
Ben je het met ons eens en herken jij jezelf in bovenstaand verhaal? Misschien ben of ken jij dan wel de Content Marketeer die wij zoeken!

Bekijk snel de vacature
Vindingrijck

Over Vindingrijck