Minder aandacht voor Twitter

Door 6 november 2014november 12th, 2014Internet, Social media

Tegenwoordig zijn er veel manieren om als bedrijf onder de aandacht te komen bij je klanten. Social media is hier een goed middel voor. Er zijn echter veel social media platformen en te weinig tijd om ze allemaal te gebruiken. Vindingrijck heeft besloten om minder actief te worden op Twitter, omdat de gemiddelde levensduur van een tweet 2 uur blijkt te zijn. Om als klein reclamebureau in de aandacht te blijven is een levensduur van 2 uur naar onze mening veel te kort. Bovendien wordt op het officiële Twitter blog geschreven dat er op een normale dag 500 miljoen tweets worden verzonden. Dit zijn gemiddeld 5.700 tweets per seconde! Daarnaast blijkt dat het gemiddeld aantal verstuurde tweets per persoon per dag 5 is (RTweazy). Dit lijkt weinig, maar als je nagaat dat een gemiddeld persoon ongeveer 200 volgers heeft, betekent dit dat er 1000 tweets per dag op je startpagina verschijnen en dat zijn ongeveer 42 tweets per uur en bijna één tweet per minuut…

In een artikel van Alexandra Skey, medeoprichter van Spokal WordPress Marketing, is meer informatie te vinden over hoe vaak je berichten moet posten op Facebook, tweets moet versturen of blogs moet plaatsen. Op basis van dit artikel kan er geconcludeerd worden dat de gemiddelde levensduur van een tweet vele malen kleiner is dan van een Facebook post of blogartikel. De gemiddelde levensduur een Facebook post  is namelijk 3 uur en die van een blog 2 tot 3 jaar. De auteur geeft echter aan dat de levensduur van een tweet eerder een paar minuten is, omdat dit afhankelijk is van het aantal volgers.

Vindingrijck ziet op dit moment de meerwaarde van Twitter niet meer in. Bovendien is de interactie met klanten op andere social media voor ons groter dan op Twitter. Reacties en retweets blijven over het algemeen uitgesloten. Vindingrijck blijft nog wel lid van Twitter en je kunt ons blijven volgen, maar we zullen zelden tot geen tweets meer plaatsen. Daarnaast willen we jullie graag op de hoogte houden van de dingen die ons bezighouden en dit zullen wij doen in de vorm van blogartikelen zoals deze. Momenteel kun je Vindingrijck vinden op de volgende social media:

Hoe zit het eigenlijk met jouw social media strategie?
Plaats een reactie en blijf dit blog volgen voor nog meer interessante onderwerpen!

Pieter de Kroon

Over Pieter de Kroon

Directeur/eigen Vindingrijck. Al 25 jaar ben ik zelfstandig reclameadviseur. Mijn passie ligt bij betekenisvolle communicatie en marketing. Ik help MKB-bedrijven zich te onderscheiden met goed uitziende communicatiemiddelen die rendement opleveren. Tekst en beeld combineren is “mijn ding”, ook op de digitale snelweg waarbij zich vele kansen -en bedreigingen- voordoen.

Laat een reactie achter